mandag den 23. september 2013

Strikkefestival på Fanø 2013

Jeg tog i fredags afsted, som festivaljomfru (ihvertfald hvad angår Fanø Strikkefestival), og kom igår hjem med smil på munden og strikketasken fuld af gode oplevelser, grin, garn og nye venskaber. Ikke så meget fordi det var fantastisk at stå i  lange køer for at kigge på garnstande, at der var en endnu længere kø til færgen, at man skulle væbne sig med den yderste tålmodighed når man skulle bruge dankort på hele øen, at man ingen steder kunne se hvilke salgsstande, der stod hvilke steder og så videre....

Nej, weekenden var skøn fordi jeg var sammen med gode damer i en drøm af et Fanøhus, kørte ombord på færgen i den smukkeste Volvo Amazon, spiste skøn mad med rigelige mængder rødvin, viste mit plantefarvede garn frem, fik shoppet keramikknapper hos min yndlingskeramiker (Birthe Sahl), fik grinet og snakket, sover igennem om natten for første gang siden vi kom hjem fra sygehuset med Laurine, så horder af kvinder iført smukt strikkede Christel Seyfarth-design og andre fantastiske strikketøj, mødte nye dejlige damer, nød det smukke efterårsvejr, fik nok årets sidste softice, og meget, meget mere. Umiddelbart var det sjoveste og skønneste faktisk tiden i sommerhuset, og den nød vi i fulde drag. 

I får her lidt billeder fra weekends strabadser...gør det gerne igen. Men holder mig selv i mente, at der bestemt ikke behøver at være en strikkefestival for at man kan tage i sommerhus for at strikke. Det kan gøres hele året rundt og i hele Danmark. 


Asli på vej til den første workshop...selvfølgelig kørende i den smukke Baron!



Annes fine ting - hjemmelavet selvfølgelig! 

Jeg havde tømt farvelageret og taget min "pralecirkel" med.

Køen til salgsboderne i Sønderho Skole

Dog er det ingen sag at stå i kø, når blot selskabet er godt...


Farvel Fanø...see you another time! 

2 kommentarer:

  1. Bare jeg vidste at du også var der!! Jeg vil så gerne se mere på dit garn!

    SvarSlet
  2. Tusind tak for en forrygende weekend, søde Louise. Jeg er vild med din beskrivelse af weekenden - det er rigtig godt ramt, synes jeg :-)

    SvarSlet

Jeg vil elske om du ville lægge en lille hilsen...